Умами, или петият вкус, олицетворява нежния и приятен послевкус, усилва вкусовите усещания и прави храната по-вкусна и по-желана.
Умами буквално означава „същност на вкуса“ на японски.
Повечето хора дефинират вкуса на умами, като на плътен месен бульон, с лека пикантност. Той е по-дълготраен от останалите вкусове и се разпространява по целия език. Повечето хора заявяват, че добавянето на съставка, съдържаща умами, добавя на ястието допълнителен и многопластов вкус.
В истински триумф на умами вкусът се превърна мастър класа на японския шеф Хироаки Оои, посетил на 6 ноември България по покана на ВК Комерсиал, официален представител и вносител на Kikkoman за България.
Той представи 5 степенно меню, което включваше - Салата риба тон и салата Кимчи, Суши Футомаки пиле Терияки, традиционните ястия Kushi-Yaki (шишчета с рапан и пилешко), Buta no kakuni (крехко бавно сготвено свинско коремче) и Mitarashi dango (оризови топки със сладолед и карамел), както и базовия за японската кухня Даши бульон. На финала изненада с версия на Окономияки в два варианта – с бекон и с риба.
Демонстрацията включваше използване на продукти от топ японската компания Kikkoman, като овациите несъмнено обра сладоледът със соев сос.
Kikkoman има над 400 годишна история в производството на номер 1 в света естествено ферментирал соев сос.
Умами, или петият вкус, олицетворява нежния и приятен послевкус, усилва вкусовите усещания и прави храната...
Планирането на бюджета при пазаруване може да бъде предизвикателство, но с правилните инструменти лесно може...
В днешния забързан свят все повече хора избират доставка на храна, за да спестят време...
Водката съществува от векове и играе ключова роля в културите на много страни. Тя не...
Съветите на лекарите как да се грижим за здравето на очите Някои хранителни вещества поддържат цялостното...