Ресторант без готвач

07.03.2016
0
100963

Ресторант без готвач е… една новаторска и много, много интересна идея, зародила се в германския град Кьолн, от която биха могли да почерпят вдъхновение редица предприемачи и то далеч отвъд границите на гастрономията.

 

 

 

 

Идеята е
на всеки 2 седмици гостите на този ресторант да бъдат обслужвани от нов екип, с различна концепция. А това означава, че не само цялото меню, но също така и готвачите, сервитьорите и кухненският персонал на заведението периодично ще се сменяват. Това, което няма да се променя е наличието на уютен и стилно обзаведен ресторант, който не спира да изненадва с нещо ново и вкусно.

Очарованието
(а и формулата за успех) на едно такова начинание се крие в няколко на пръв поглед простички принципа:
• Жителите на съответното населено място, в което се намира ресторантът с радост биха се превърнали в негови постоянни гости, защото повечето хора, които с удоволствие посещават заведения за хранене са любопитни и отворени към кулинарните предизвикателства и с готовност биха разнообразили менюто си.
Не е ли вълнуващо, да се опитва изцяло ново меню на всеки 2 седмици?!
• При подобен тип ресторант със сигурност всички участници в инициативата дават най-доброто от себе си за тези кратки 14 дни, за да се докажат и да се възползват от шанса си.
• Млади предприемачи, завладяни от идеята да отворят ресторант, в този случай имат шанса да „опипат почвата“ с минимални разходи, преди да направят решителната крачка към голямата инвестиция и реалния бизнес.
• Доказали се в бранша ресторантьори могат бързо и изгодно да изпробват нови концепции, докато в същото време работата в утвърдения им ресторант продължава да тече все така успешно и необезпокоявано.

И не на последно място, идеята дава възможност за поглед в бъдещето и промяна на стереотипа към по-добро:
• Вместо идеалното решение първо да се планира и след това да се пристъпи към реализацията му, в този случай прототипите могат първо се тестват в реални условия, въпреки наличието на недостатъци на един все още незавършен продукт.
• Възможността за получаване на обратна връзка в реално време е изключително ценна, тъй като това помага бързо да се пристъпи към пренастройване на концепцията и подобряване на услугата, на база обективно мнение от страна на самите клиенти. По този начин крайният продукт се усъвършенства много по-бързо, така че да отговаря на актуалните пазарни изисквания. А същевременно рискът от неуспех и големи инвестиционни загуби е сведен до минимум.

Много бързо, много гъвкаво и много близо до клиента!



Коментари (0)

БЮЛЕТИН
Абонирайте се за седмичния бюлетин на Бон Апети и получавайте най-новите рецепти и новини
E-mail: